Subject: Euroopa Komisjoni algatus koerte ja kasside heaolu ning jälgitavuse kohta
From: Pille Tammemägi <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "MKM info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,PTA Üldine <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,
Cc: "REM Loomatervise ja heaolu meeskond" <[email-masked]>, "Maarika Gross" <[email-masked]>, "Katarina Viik" <[email-masked]>, "Sirli Sarapik" <[email-masked]>, "Hendrik Kuusk" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jan 2024 15:28:16 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea koostööpartner!

Euroopa Komisjon avaldas 7. detsembril määruse eelnõu koerte ja kasside 
heaolu ning jälgitavuse kohta. Komisjoni poolt avaldatud dokumentide ja 
pressiteatega (hetkel kättesaadavad inglise keeles) saab tutvuda 
<https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_6251> siin.

Komisjoni pakutavad uued reeglid koerte ja kasside heaolu ning jälgitavuse 
kohta  loovad esmakordselt ühtsed EL‑ülesed standardid ettevõtetes 
(aretusettevõtetes, lemmikloomapoodides ja varjupaikades) majanduslikul 
eesmärgil koerte ja kasside aretamisele, pidamisele ja loomapidajate 
pädevusele neis ettevõtetes. Selleks, et võidelda illegaalse kaubandusega, 
jõustatakse täiendavad reeglid koerte ja kasside jälgitavuse parendamiseks. 
Selleks nähakse ette nende kohustuslik identifitseerimine ja registreerimine 
riiklikes andmebaasides. Samuti luuakse EL andmebaas, mis võimaldab 
kontrollida, kas ELi turul pakutav koer või kass on nõuetekohaselt 
identifitseeritud ja registreeritud. Määruse eelnõuga ei nähta ette 
regulatsioone koerte ja kasside pidamisele lemmikloomana (ehk 
mittekaubanduslikul eesmärgil) ja väikeses mahus aretamisele või 
ettevõtlusele.

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium on avaldatud määruse eelnõu kohta 
seisukohti koostamas ning soovime selleks ka teie tagasisidet.

Manusena on kirjale lisatud eelnõu inglisekeelne versioon ning eelnõu kohta 
koostatud eestikeelne ülevaade. Samuti leiate manusena komisjoni koostatud 
eelnõud tutvustava inglisekeelse infolehe.

Eelnõu suhtes seisukohtade kujundamiseks olete oodatud arutelule Regionaal- 
ja Põllumajandusministeeriumis (ministeeriumite ühishoone ruum Kirsipuu, 
Suur-Ameerika 1, Tallinn), mis toimub 26. jaanuaril 2024 kell 11. Oma 
osalemisest/mitteosalemisest palume teada anda hiljemalt 19. jaanuariks 
aadressil  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Palume teie esialgset tagasisidet ja/või küsimusi eelnõu kohta juba esimesel 
võimalusel enne arutelu, et saaksime arutelu parimal võimalikul viisil ette 
valmistada.

Kirjalikku tagasisidet esitatud eelnõule palume aga hiljemalt 31. jaanuariks 
2024 aadressil  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Lugupidamisega

Pille Tammemägi
juhataja
Toiduohutuse osakond
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

______________________________
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
625 6154
Suur-Ameerika tn 1 / 10122 Tallinn /  <http://www.agri.ee> www.agri.ee